Piškotki

Spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem obiska na spletni strani ali izbiro opcije »Nadaljuj« se strinjate z uporabo piškotkov. V primeru nestrinjanja kliknite na povezavo Politika piškotkov in izberite povezavo »Izklopi«.

Nadaljuj

•••

BLIŽNJICE

Zapri

Kaj je e-dokument?

E-dokument je dokument v elektronski obliki, ki ga kot izdajatelj e-dokumenta lahko posredujete prejemniku e-dokumenta, ki je izvršil prijavo na prejem e-dokumentov. Med e-dokumente štejemo vse z e-računom povezane dokumente: e-račun, e-predračun, e-opomin, e-dobropis, e-bremepis, e-dobavnica, e-naročilnica,... 

Kako pričnem izdajati e-račune in e-dokumente?

Na spletni strani Gospodarske zbornice Slovenije imate objavljeno vso potrebno e- SLOG dokumentacijo (priročnike, navodila) s pomočjo katere pripravite e-račun, e-dokument. Za pripravo e-dokumentov in e-računa se lahko dogovorite tudi s ponudniki, ki opravljajo te storitve.

Za pravilno pripravo dokumentov za izmenjavo v okviru Sistema e-račun vam je na voljo tudi Priročnik za uporabnike sistema e-račun.

Pravila za pripravo in izdelavo e-računov

Dokumentacija za pripravo E-računa v e-Slogu 1.5 je na voljo na spletni povezavi Gospodarske Zbornice Slovenije: https://e-slog.gzs.si/vsebina/28208

Uprava za javna plačila od 1.1.2017 dalje zavrača vse e-račune, ki so pripravljeni v standardu e-Slog 1.5 in ne v standardu e-Slog 1.6 ali e-Slog 1.6.1.
Banke, do konca leta 2017, e-računov v standardu e-Slog 1.5 posredovanih v spletne banke ne bodo zavračale. Ne glede na prehodno obdobje priporočamo, da preidete na uporabo zgolj standarda e-Slog 1.6 oz. e-Slog 1.6.1.
  

Dokumentacija za pripravo E-računa v e-Slogu 1.6 je na voljo na spletnem naslovu: https://e-slog.gzs.si/vsebina/58741, dokumentacija za e-Slog 1.6.1 je objavljena na spletnem naslovu: https://e-slog.gzs.si

Dokumentacija za pripravo ovojnic se nahaja na spletnem naslovu:
http://www.zbs-giz.si/system/file.asp?FileId=4160

Kvalificirano digitalno potrdilo

E-računi morajo biti elektronsko podpisani, zato je pomembno, da si izdajatelji e-računa zagotovijo kvalificirano digitalno potrdilo izdano na pravno osebo pri enem od naslednjih izdajateljev:
-         Sigen-CA
-          Pošta®CA
-          Halcom CA
Vso potrebno dokumentacijo za naročilo in namestitev kvalificiranega digitalnega potrdila najdete na spletnih naslovih izdajateljev.

Katere dokumente poleg e-računa morate kot izdajatelji e-dokumentov še poznati?

Izdajatelj e-dokumenta mora poznati še e-prijavo in e-odjavo, e-dostavnico in e-povratnico ter ostale e-dokumente, ki so neposredno povezani z e-računi (e-opomin, e-predračun, e-bremepis, e-dobropis, e-naročilnica in e-dobavnica).

Komu kot izdajatelj e-dokumenta lahko pošljem e-račun in e-dokument?

Izdajatelji e-dokumenta lahko pošljete e-račun in e-dokument le tistim dolžnikom oz. prejemnikom e-dokumenta, ki so dali soglasje za prejemanje e-računov in e-dokumentov oz. so izvršili e-prijavo na prejem e-dokumentov.

Kaj vam banka zaračuna pri poslovanju z e-računi in e-dokumenti?

Banka zaračunava le posredovanje e-računov in e-dokumentov, višina nadomestila je odvisna od velikosti paketa in števila posredovanih e-računov oz. e-dokumentov. Povratnih informacij (e-dostavnice, e-prijave in e-odjave) banka ne zaračuna.

Na kakšen način lahko pošljem banki plačilni nalog?

Nalog za plačilo lahko banki pošljete prek Poslovne Banke IN, po pošti s storitvijo Banka na domu, z oddajo plačilnega naloga v dnevno-nočni trezor ali klasično v poslovalnici banke.

Kako izpolnim plačilni nalog?

Obvezni podatki, ki jih morate posredovati banki na plačilnem nalogu, so naslednji:

  • enolična identifikacijska oznaka prejemnika plačila,
  • naziv in naslov prejemnika plačila,
  • namen plačilne transakcije,
  • znesek in valuta plačilne transakcije,
  • strukturirana referenca SI,
  • koda namena plačilne transakcije,
  • izbira nujnosti plačilnega naloga.

Obvezni podatki, ki jih morate posredovati banki na plačilnem nalogu pri plačilnih transakcijah dvig in polog:

  • vaša enolična identifikacijska oznaka,
  • znesek in valuta plačilne transakcije.

Kaj je enolična identifikacijska oznaka?

Za domače plačilne transakcije je enolična identifikacijska številka transakcijskega računa zapisana v obliki IBAN, ki je sestavljena iz:

  • SI (oznaka Republike Slovenije po ISO standardu),
  • KK (kontrolna številka za Republiko Slovenijo),
  • petnajstmestna številka transakcijskega računa.

Primer transakcijskega računa zapisanega v obliki IBAN:

elektronski zapis SI5610001234567890,

papirni zapis SI56 1010 0123 4567 890.

Ali lahko posredovan plačilni nalog prekličem?

Da, plačilni nalog lahko prekličete pod pogojem, da za znesek plačilne transakcije še ni bil obremenjen vaš transakcijski račun.

V kolikor je bil vaš transakcijski račun že obremenjen, si bo banka v razumnih mejah prizadevala izvršiti preklic plačilne transakcije sama ali v sodelovanju s prejemnikovo banko. Banka ne jamči, da bo kljub prizadevanju uspela vam povrniti znesek izvršene plačilne transakcije. Zahtevo za preklic plačilnega naloga morate banki posredovati pisno.

Za  postopke preklicev plačilnega naloga zaračuna banka nadomestilo skladno z vsakokrat veljavno Tarifo Banke.

 

Na kakšen način lahko pošljem banki plačilni nalog?

Nalog za plačilo lahko banki pošljete prek spletne banke i-Net, Poslovne Banke IN ali nalog izvršite klasično v poslovalnici banke.

Katere podatke moram pridobiti za pravilno izvršitev plačilne transakcije?

Obvezni podatki, ki jih morate pridobiti:

  • enolično identifikacijsko oznako prejemnika plačila (BIC kodo (bančna identifikacijska koda) in številka računa zapisana v obliki IBAN),
  • naziv, naslov, kraj in država prejemnika plačila.

Kakšna je razlika med čezmejno plačilno transakcijo in drugo plačilno transakcijo?

Čezmejna plačilna transakcija je plačilna transakcija v valuti države članice (evro (EUR), britanski funt (GBP), danska krona (DKK), norveška krona (NOK), švicarski frank (CHF), češka krona (CZK), madžarski forint (HUF), švedska krona (SEK) in poljski zlot (PLZ)), ki jo opravita plačnik in prejemnik plačila na območju različnih držav članic Evropske unije ali držav podpisnice Sporazuma o ustanovitvi Evropskega gospodarskega prostora.

Druga plačilna transakcija je plačilna transakcija, ki se izvrši:

  • v valuti tretje države (ameriški dolar (USD), japonski jen (JPY), hrvaška kuna (HRK), avstralski dolar (AUD), kanadski dolar (CAD), če se plačilna transakcija izvrši na območje Republike Slovenije, na območje druge države članice ali na območje tretje države, države, ki ni država članica EU,
  • v domači valuti ali valuti države članice, če se plačilna transakcija izvrši na območje tretje države.

Kaj je Uredba 924/2009 in kakšen pomen ima za plačilni promet?

Cilj Uredbe št. 924/2009 o čezmejnih plačilih v Skupnosti je izboljšati storitev čezmejnih plačil in predvsem njihovo učinkovitost, omogočiti predvsem potrošnikom ter malim in srednjim podjetjem hitrejša, zanesljivejša in cenejša nakazila z enega na drugi konec EU.

Kaj pomenijo kratice SHA, OUR in BEN?

SHA (share–deljeni) – plačnik plača nadomestila, ki mu jih zaračuna banka, prejemnik plačila pa plača nadomestila, ki mu jih zaračuna njegova banka

OUR (our-naši) – vsa nadomestila v zvezi s plačilno transakcijo nosi plačnik, torej je obremenjen za nadomestilo, ki mu ga zaračuna banka kot tudi nadomestila, ki prejemniku plačila zaračuna njegova banka

BEN (beneficiary-prejemnik plačila) – vsa nadomestila v zvezi s plačilno transakcijo nosi prejemnik plačila.

Na kakšen način lahko pošljem banki plačilni nalog?

Nalog za plačilo lahko banki pošljete prek spletne banke i-Net, Poslovne Banke IN ali klasično v poslovalnici banke.

Katere podatke moram pridobiti za pravilno izvršitev plačilne transakcije?

Obvezni podatki, ki jih morate pridobiti:

  • enolično identifikacijsko oznako prejemnika plačila (BIC kodo (bančna identifikacijska koda) in številka računa),
  • naziv, naslov, kraj in država prejemnika plačila.

Katere podatke moram sporočiti svojemu poslovnemu partnerju?

Poslovnemu partnerju sporočite naslednje podatke:

  • vašo številko transakcijskega računa v obliki IBAN (IBAN se nahaja na izpiskih o prometu in stanju)
  • BIC kodo Banke Koper (BAKOSI2X)
  • vaš naziv in naslov
  • naziv in naslov banke Banka Koper, Pristaniška 14, 6000 Koper

Kakšna je razlika med drugo plačilno transakcijo in čezmejno plačilno transakcijo?

Druga plačilna transakcija je plačilna transakcija, ki se izvrši:

  • v valuti tretje države (ameriški dolar (USD), japonski jen (JPY), hrvaška kuna (HRK), avstralski dolar (AUD), kanadski dolar (CAD), če se plačilna transakcija izvrši na območje Republike Slovenije, na območje druge države članice ali na območje tretje države, države, ki ni država članica EU,
  • v domači valuti ali valuti države članice, če se plačilna transakcija izvrši na območje tretje države.

Čezmejna plačilna transakcija je plačilna transakcija v valuti države članice (evro (EUR), britanski funt (GBP), danska krona (DKK), norveška krona (NOK), švicarski frank (CHF), češka krona (CZK), madžarski forint (HUF), švedska krona (SEK) in poljski zlot (PLZ)), ki jo opravita plačnik in prejemnik plačila na območju različnih držav članic Evropske unije ali držav podpisnice Sporazuma o ustanovitvi Evropskega gospodarskega prostora.

Kaj pomenijo kratice SHA, OUR in BEN?

SHA (share–deljeni) – plačnik plača nadomestila, ki mu jih zaračuna banka, prejemnik plačila pa plača nadomestila, ki mu jih zaračuna njegova banka

OUR (our-naši) – vsa nadomestila v zvezi s plačilno transakcijo nosi plačnik, torej je obremenjen za nadomestilo, ki mu ga zaračuna banka kot tudi nadomestila, ki prejemniku plačila zaračuna njegova banka

BEN (beneficiary-prejemnik plačila) – vsa nadomestila v zvezi s plačilno transakcijo nosi prejemnik plačila.

Kakšni so pogoji za izdajo čekov?

Navadne ali certificirane čeke vam izdamo, če imate pri naši banki odprt transakcijski račun
Ob izdaji certificiranih čekov se dogovorimo za ustrezno obliko zavarovanja.

Kje lahko naročite čeke?

Za izdajo čekov in zavarovanje izdaje se dogovorite z vašim skrbnikom.

Kakšni so pogoji poslovanja s čeki?

Pogoji poslovanja s čeki so določeni v Splošnih pogojih za opravljanje plačilnih storitev za pravne osebe in zasebnike.pdf.  Ob izdaji čekov sprejmete te pogoje.

Ali nas obvestite o unovčenju izdanih čekov?

Izvršene transakcije na podlagi unovčenja izdanih čekov lahko kadarkoli preverite prek Poslovne Banke IN. O vseh izvršenih plačilnih transakcijah, tudi o unovčenih čekih, vas obvestimo z izpiskom vašega transakcijskega računa.