Plačevanje z mobilnim telefonom
Načini plačevanja se s časom razvijajo in spreminjajo, razvoj pa gre ves čas v smeri poenostavitve plačevanja in čim večje priročnosti za uporabnika.
Čeprav nekateri še vedno prisegajo na gotovino, se njihov delež zmanjšuje v prid tistih, ki raje plačujejo s karticami, v zadnjih letih pa vse bolj tudi z mobilnimi telefoni. Po podatkih Mastercardove raziskave Masterindex, je skoraj polovica Slovencev (48 %) že vsaj enkrat plačevala z mobilnim telefonom.
Plačevanje s karticami oz. mobilnimi telefoni spada v kategorijo brezstičnega plačevanja, saj se POS terminala pri plačevanju zgolj dotaknemo, medtem ko z drugo osebo (prodajalcem) nimamo nobenega stika. Tak način plačevanja se je kot zelo primeren izkazal v času epidemije koronavirusa in je prav zato v zadnjem letu postal še toliko bolj priljubljen.
Mobilno plačevanje ni novost
Kot mobilno plačevanje ne imenujemo plačil, ki jih izvajamo v mobilni banki, pač pa plačila na prodajnih mestih, ki jih fizično izvedemo s pametnim mobilnim telefonom (lahko tudi pametno uro ali drugo napravo). Zato potrebujemo ločeno mobilno aplikacijo – mobilno denarnico.
Mobilno plačevanje je že uveljavljen in preizkušen način plačevanja. Intesa Sanpaolo Bank je plačevanje z mobilnim telefonom (takratno mobilno denarnico Wave2Pay) uvedla že leta 2016, in sicer kot prva v Sloveniji. Tri leta pozneje smo kot prva slovenska banka komitentom ponudili še storitev Apple Pay, ki plačevanje omogoča uporabnikom pametnih naprav s sistemom iOS (torej telefonov iPhone, pametne ure Apple watch itd.). Najnovejšo pridobitev pa predstavlja storitev Google Pay, ki je našim strankam, uporabnikom naprav s sistemom Android, na voljo od konca leta 2022.
Kako poteka mobilno plačevanje?
Plačevanje z mobilnim telefonom ali pametno uro ni več nikakršna znanstvena fantastika. Poteka na enak način kot plačevanje z brezstično kartico, saj gre v osnovi prav tako za plačilo s kartico, ki smo si jo predhodno naložili v izbrano mobilno aplikacijo (Google Pay oz. Apple Pay). Plačujemo pa lahko na vseh POS terminalih, ki omogočajo brezstično plačevanje, kar prinaša izjemno razširjenost takšnemu načinu plačevanja.
Namesto kartice torej k POS terminalu prislonimo svojo pametno napravo (telefon ali uro), pred plačilom pa moramo napravo, s katero plačujemo, odkleniti. Enako kot pri plačevanju s karticami, nakup nad 50 evri potrdimo še z vnosom kode PIN.
Plačevanje z mobilnimi denarnicami navadno poteka z uporabo brezstične tehnologije oz. tehnologije NFC (Near Field Communication), ki omogoča hitro, preprosto in varno plačevanje. Le-ta je zelo razširjena, saj jo podpira večina telefonov, ki jih je danes mogoče kupiti oz. so že v uporabi.
Odkrijte prednosti
- Mobilni telefon imamo vedno s seboj. In če nam omogoča tudi plačevanje, denarnice sploh ne potrebujemo. To je še posebej priročno pri raznih aktivnostih, ko želimo imeti pri sebi čim manj stvari.
- Za mobilno plačevanje ne potrebujete posebnega računa, saj je mobilna denarnica vezana na vaš transakcijski račun.
- V mobilno denarnico si lahko shranite tudi kartice zvestobe, tako da lahko koristite vse pripadajoče ugodnosti, obenem pa ne rabite nositi s seboj celega šopa plastike.
- Zelo visoka dostopnost storitve. Zaradi uporabe iste tehnologije, lahko z mobilnim telefonom plačujete povsod, kjer sprejemajo tudi brezstične kartice.
Ali je mobilno plačevanje varno?
Varnost verjetno najpogostejši pomislek tistih, ki mobilnega plačevanja še ne uporabljajo oz. ga ne želijo uporabljati. A zagotovimo vam lahko, da aplikacije za mobilno plačevanje izpolnjujejo najvišje varnostne standarde. Poleg tega je za njihovo uporabo nujno potrebno samodejno zaklepanje telefona (in odklepanje s prstnim odtisom, PIN-om ali vzorcem) – brez tega uporaba aplikacije sploh ni možna. Za izvedbo plačila pa morate telefon odkleniti.
Ko je mobilno plačevanje prišlo na trg, se je pojavljalo kar nekaj pomislekov in strahov, povezanih z uporabo tehnologije NFC, ki pa so se izkazali kot neupravičeni. V nacionalnem odzivnem centru za kibernetsko varnost SI-CERT namreč zlorab mobilnih denarnic še niso zasledili, kljub temu, da so v uporabi že kar nekaj let.
Tudi, če se vam zgodi, da vam telefon ukradejo, se ga ne da tako preprosto odkleniti, brez tega pa uporaba mobilne denarnice sploh ni možna. Poleg tega podatki o vaših karticah niso shranjeni v mobilnem telefonu, ampak se prenašajo izključno v trenutku plačevanja. Enako kot pri plačilih, opravljenih z brezstičnimi bančnimi karticami. Prav tako podatki o karticah ali plačilnih transakcijah niso posredovani mobilnim operaterjem in dobaviteljem mobilnih telefonov.
Če vam telefon, na katerem imate nameščeno mobilno denarnico, ukradejo ali ga izgubite, morate postopati enako kot v primeru izgube ali kraje kartice. Prijavite jo:
- s klicem na telefonsko številko +386 5 666 1256 ali
- v vaši poslovalnici.
Preklic lahko uredite 24 ur na dan, vse dni v letu. Če sumite, da so vam telefon ukradli, prijavite to tudi najbližji policijski postaji. Postopajte v čim krajšem času, saj s tem zmanjšate možnost zlorabe.
Kako začeti z uporabo?
Kot že omenjeno, so našim strankam na voljo različne možnosti mobilnega plačevanja: Google Pay za uporabnike sistema Android in Apple Pay za uporabnike sistema iOS.
- Postopek aktivacije storitve Google Pay je preprost in ga zaključite v nekaj korakih, brez obiska poslovalnice.
- Enako velja za storitev Apple Pay, s tem, da je Apple Wallet že vgrajen v mobilne telefone z operacijskim sistemom iOS.
Začnite plačevati mobilno še danes!
Datum objave: 6. 7. 2021 (posodobitev: 29. 12. 2022)