• Na voljo ni predlogov.
članek

Kako bo umetna inteligenca spremenila bančništvo?

Vprašanje ni, ali lahko umetna inteligenca spremeni bančništvo, temveč kako naj ga spremeni, pravi Marco Ditta, izvršni direktor in pooblaščenec za podatke in umetno inteligenco v skupini Intesa Sanpaolo.

Rihannon Edwards

20/06/2024

Umetna inteligenca (UI) je vse bolj sposobna in bo skupini Intesa Sanpaolo pomagala na njeni poti, da postane resnično digitalno podjetje. Umetna inteligenca lahko poleg učinkovitejšega poslovanja preoblikuje tudi zmogljivosti banke. 

Za to delo je zadolžen Marco Ditta, izvršni direktor ter pooblaščenec za podatke in umetno inteligenco v skupini. "Najbolj me navdušuje to, da imamo lahko možnost reševati probleme, ki še pred nekaj meseci niso bili na mizi," pravi. "To ne velja samo za bančnika ali znotraj tega posla, ampak bolj na splošno za vse potrebe človeka." 


UI: drugi možgani

V banki umetna inteligenca že prihrani denar in čas. Dejansko bi lahko postala idealno orodje za delavce, saj lahko obdeluje in povzema ogromne količine informacij.

V podjetniškem bančništvu rešitve AI že pomagajo globalnim vodjem odnosov (GRM) izboljšati stopnjo konverzije predlogov za 70 %. "Umetna inteligenca pomaga pri obdelavi številnih informacij, ki so jih GRM težko obvladovali," pravi Ditta. "Tako se jim sprosti čas za obravnavo odnosov s strankami."

Orodje Lisa (Linguistic Intelligence for Supervisory Awareness) na primer prebere in hitro obdela na tisoče publikacij o bančnem nadzoru. 

Drug primer, ki se že uporablja, je Aptus.AI. Aptus, ki ga je ustvarilo italijansko podjetje, ustvarja strojno berljive različice digitalnih dokumentov, ki jih je mogoče prilagoditi različnim vrstam besedilne vsebine.

To omogoča interaktivni dostop do regulativnih podatkov, kar prihrani čas in omogoča večjo skrbnost pri sprejemanju odločitev.


Pravo orodje umetne inteligence za pravo delo

Čeprav je umetna inteligenca izjemno zmogljiva, ni univerzalna rešitev. Banka namerava biti pri uvajanju načrtna in uporabljati prava orodja za pravo delo.

Ditta navaja primer klepetalnice Intesa Sanpaolo za pomoč strankam, ki jo umetna inteligenca pomaga, vendar je ne upravlja v celoti. "Pri uporabi umetne inteligence smo zelo odgovorni," pravi.

"Želimo biti prepričani, da je storitev najboljša, kot jo lahko upravljamo."

Zagotavlja, da umetna inteligenca nikoli ne bo v celoti nadomestila človeških zmogljivosti v osrčju banke - ker je človečnost vedno v središču delovanja banke Intesa Sanpaolo. Nasprotno, umetna inteligenca bo pomagala povečati sposobnosti delavcev, medtem ko bo osebje banke glavni prispevek k temu, kako bo podjetje napredovalo.

"Tehnologijo moramo uravnotežiti z veščinami osebe, ki jo uporablja. Strokovnost in senzibilnost ljudi oziroma njihovih sodelavcev, ki uporabljajo to orodje, morata biti zelo visoki.  
 

"Stranke ostajajo z nami, ker vedo, da nam lahko zaupajo - našim rešitvam, našemu načinu poslovanja in naši politiki. To čutijo vsi znotraj upravljanja banke."

Marco Ditta, izvršni direktor in pooblaščenec za podatke in umetno inteligenco v skupini Intesa Sanpaolo

Eksperimentiranje z umetno inteligenco

Skupina Intesa Sanpaolo je skupaj z raziskovalnimi partnerji razvoju in uporabi umetne inteligence namenila celoten inovacijski laboratorij. Laboratorij se ne sprašuje, kaj lahko UI trenutno naredi, temveč kaj bi lahko naredila v prihodnosti. V njem se je rodilo digitalno vozlišče za boj proti finančnemu kriminalu, konzorcij, ustanovljen za boj proti digitalnemu finančnemu kriminalu.

Doslej so poskusi z generativno umetno inteligenco določili 15 novih potencialnih primerov uporabe tehnologije v podjetju. "Menim, da lahko ta tehnologija bolj kot olajšanje učinkovitosti daje več možnostiza boljše delo vseh zaposlenih v banki," pravi Ditta.

"Učinek je v številnih glavnih sektorjih banke - od kadrovskega do zaledne pisarne, od korporativnega do pravnega in tako naprej," dodaja. 

"Menim, da bomo do konca leta 2024 videli prvo generativno rešitev umetne inteligence v proizvodnji.

"Prav tako opažam veliko prepletanja med tem, kar počnemo v finančnem sektorju, in drugimi sektorji gospodarstva - kot so zdravstvo, javni sektor in tako naprej."


Upravljanje tveganj, povezanih z umetno inteligenco

Poleg veselja do eksperimentiranja z umetno inteligenco banka poudarja tudi obvladovanje tveganj. Intesa Sanpaolo upravlja tveganja v več smereh. 

Prvič, zvišuje usposobljenost ljudi. "Veliko pozornosti namenjamo tehničnim spretnostim, seveda za upravljanje tehnologije," pravi Ditta, "vendar tudi vnašanju znanja o tveganjih uporabe umetne inteligence znotraj banke."

Skupina Intesa Sanpaolo je vzpostavila tesna partnerstva z Googlom in Microsoftom, da bi zagotovila nenehno izboljševanje in posodabljanje tehnologije. Poudarek je na premišljenem napredku: ohranjati nizko tveganje, hkrati pa uvajati UI na pravih mestih in z največjimi učinki ter biti v ospredju uporabe UI.

"Seveda nihče ne more povsem natančno povedati, kaj se bo z UI zgodilo v prihodnosti," pravi Ditta, "vendar želimo biti na evolucijskem valu."

Potrebujete pomoč?

Tu smo za vas.

Poiščite ustrezno kontaktno številko:

Kontaktni center Intese Sanpaolo Bank
vsak delovnik 7:00 - 21:00 in sobota 8:00 - 12:00

  • klici iz Slovenije: 080 13 18
  • klici iz tujine: 00386 5 66 61 838

Servisni center za kartično poslovanje – 24 ur

  • klici iz Slovenije: 05 66 61 256
  • klici iz tujine: 00386 5 66 61 256

Prodaja nepremičnin: 05 66 610 10

Klepet