• Na voljo ni predlogov.

Kako prepoznati lažno spletno trgovino?

Kakšne so značilnosti lažnih spletnih trgovin? V katerih primerih moramo biti pred nakupom še posebej pozorni?

V zadnjih letih se je pri nas zelo uveljavil t. i. črni petek (Black Friday), »praznik nakupov«, ki smo ga »uvozili« iz Amerike. Tudi slovenski trgovci za ta dan pripravijo različne ugodne akcijske ponudbe in privlačne popuste, še posebej za nakupe prek spleta, ki zato takrat dosežejo vrhunec. 

Vendar pa s porastom spletnih nakupov prihaja tudi do porasta lažnih spletnih trgovin, ki želijo izkoristiti povečano povpraševanje in navdušenje potrošnikov. Da bi se zaščitili pred morebitnimi prevarami je ključno, da se seznanimo z značilnostmi lažnih spletnih trgovin in razumemo, na kaj moramo biti še posebej pozorni preden opravimo nakup.
 

Kaj so lažne spletne trgovine?

Lažne spletne trgovine so spletne strani, ki se predstavljajo kot prave, legitimne trgovine, a v resnici zavajajo in izkoriščajo svoje kupce na različne načine. Najpogostejše je finančno oškodovanje, da kupcu zaračunajo izdelek, ki nikoli ne prispe. Še hujše posledice pa ima kraja osebnih ali finančnih podatkov kupca, saj se le-ti lahko uporabijo za krajo identitete ali izvajanje neodobrenih plačil. 

Kako prepoznati lažno spletno trgovino?

Spletni prevaranti so zelo sofisticirani pri kreiranju lažnih spletnih trgovin, zato le-te vsaj na prvi pogled pogosto močno spominjajo na pravo spletno trgovino. Vendar pa jih boste prepoznali po eni ali več naslednjih značilnostih:

  1. Nerealno nizke cene: Večina lažnih spletnih trgovin ponuja izdelke po cenah, ki se zdijo preveč dobre, da bi bile resnične. Preden se odločite za nakup, preverite, ali so cene primerljive s cenami drugih trgovin in ali so v skladu z realnimi tržnimi vrednostmi izdelkov. Posebej pozorni bodite pri trgovinah s prestižnimi blagovnimi znamkami, saj so le-te še posebej pogosta tarča spletnih goljufov! 
  2. Slaba oblikovna kakovost spletne strani: Veliko lažnih trgovin ima slabo oblikovane spletne strani, ki izgledajo neprofesionalno. Bodite previdni, če opazite napake v besedilu ali nekakovostne slike.
  3. Polomljena slovenščina: Lažni spletni trgovci pogosto prihajajo iz tujine in za komunikacijo s slovenskimi potrošniki največkrat uporabljajo spletna orodja za prevajanje (npr. Google Translate). Kljub temu, da so ta orodja že zelo izpopolnjena in napake pogosto niso zelo očitne, lahko v komunikaciji vseeno zasledite uporabo nenavadnih izrazov ali besednih zvez.
  4. Pomanjkanje kontaktnih informacij oz. nedostopni ali neodzivni kontakti za pomoč strankam: Zaupanja vredne spletne trgovine imajo jasno navedene kontaktne informacije, vključno s fizičnim naslovom in telefonsko številko. Če trgovina ne nudi teh podatkov, če so le-ti nejasni ali pa je stik s trgovino težaven oz. celo nemogoč, je to lahko znak, da gre za prevaro.
  5. Ni varnih možnosti plačila: Lažne spletne trgovine pogosto ne omogočajo varnih možnosti plačila, kot so kreditne kartice. Če je edina možnost plačila predhodno  nakazilo ali druga manj varna metoda, bodite previdni. Priljubljeni orodji spletnih goljufov sta sistema Western Union ali Money Gram, saj v teh primerih ni mogoče sledenje transakcijam.

Če spletne trgovine ne poznate, v njej kupujete prvič ali pa se vam preprosto zdi »sumljiva«, se je dobro pozanimati o izkušnjah drugih kupcev. Dragocen vir informacij so lahko družbena omrežja, spletni forumi ali spletni brskalnik, saj uporabniki običajno na tak ali drugače način delijo svoje slabe izkušnje. Če zasledite veliko negativnih mnenj, se je nakupu pri dotičnemu spletnemu trgovcu najverjetneje bolje izogniti. 

 

Primeri, ko moramo biti pri nakupovanju še posebej pozorni:

  • Nakupovanje prek oglasov na družbenih omrežjih: Oglasi na družbenih omrežjih so pogosto platforma za lažne spletne trgovine. Preden kliknete na oglas, preverite zanesljivost trgovine.
  • Nerazpoznavni URL naslovi: Preverite, ali je spletni naslov trgovine pravilen in enak naslovu, ki ga pričakujete. Lažne trgovine pogosto uporabljajo podobne, a napačne naslove, ki se lahko od pravih razlikujejo le v majhni podrobnosti.
  • Ponudbe prek e-pošte: Bodite previdni pri nakupovanju prek povezav, ki jih prejmete po e-pošti. Preverite verodostojnost pošiljatelja in se izogibajte nakupom prek nepričakovanih sporočil.
varnost

Kako se zaščititi?

Spoznajte sedem načinov, na katere lahko pred nakupom preverite prodajno spletno mesto.

Kako plačevati na spletu, da bo možnost zlorabe manjša?

Za izvedbo spletnega nakupa se odločite, ko ste se prepričali, da gre za zaupanja vredno spletno trgovino. A tudi v tem primeru moramo biti previdni.

Največ ljudi spletne nakupe plačuje s karticami. Če ste med njimi tudi vi, si preberite nasvete za varno rabo kartic na spletu. 

Niso pa vsa plačila s karticami enako (ne)varna oz. izpostavljena zlorabam. Če želite poskrbeti za večjo varnost, vam priporočamo eno izmed naslednjih možnosti:

  • Za plačila uporabljajte predplačniško kartico MOJA Activa Visa. Ker ni vezana na osebni transakcijski račun, vam omogoča še varnejše nakupe. Poleg tega lahko porabite le toliko denarja, kot ga naložite nanjo.
     
  • Za plačevanje na spletu uporabite virtualno različico vaše fizične kartice! Virtualna kartica je kartica, ki v fizični obliki ne obstaja, pač pa le na zaslonu vašega mobilnega telefona oz. natančneje, v vaši mobilni ali spletni banki. Ustvarite si jo sami, kar potrebujete je le naša mobilna ali spletna banka in ena izmed fizičnih kartic: debetna kartica Activa Visa Inspire oz. kartica z odloženim plačilom Activa Mastercard. Virtualna kartica ima drugačno številko kot fizična kartica, s čimer zmanjšate vašo izpostavljenost prevaram pri plačevanju na spletu. Vsakokrat, ko si ustvarite novo virtualno kartico ima ta drugačno številko in drugačno kodo za potrjevanje (CVC oz. CVV koda na hrbtni strani kartice). Oglejte si video prikaz, kako si v mobilni banki preprosto ustvarite virtualno kartico.
     
  • Za varno spletno plačevanje pa lahko uporabite tudi storitev mobilnega plačevanja Apple Pay (mobilna aplikacija Apple Wallet) oz. Google Pay (mobilna aplikacija Google Wallet). Z aplikacijama lahko plačujete na spletnih prodajnih mestih, ki ponujajo to možnost. Obe rešitvi zagotavljata večplastno zaščito, kar še dopolnjuje varnost, ki jo že zagotavljajo plačilne kartice Visa oz. Mastercard. Pri plačilu s kartico, shranjeno v virtualni denarnici Apple Wallet oz. Google Wallet, aplikacija prodajnemu mestu pošlje številko računa naprave in dinamično varnostno kodo, ki se spreminja z vsako transakcijo, kar zagotavlja dodatno varnostno zaščito pred goljufijami. Številka kartice se nikoli ne posreduje, zaradi česar najbolj občutljivi podatki ne zapustijo naprave, s katero plačujete.

 

Prepoznavanje lažnih spletnih trgovin nam pomaga zaščititi naše osebne podatke in denarnice. Varnost je na prvem mestu, zato raje izberite preverjene in zaupanja vredne spletne trgovine ter se izognite potencialnim pastem lažnih ponudnikov. 

Želimo vam varno nakupovanje!

 

 

Datum objave: 21. 11. 2023 (posodobitev: 1. 9. 2024)

Povezane vsebine

Nakupi prek spleta - da ali ne?
Premišljeno po prazničnih nakupih
Z virtualno kartico do še varnejših spletnih nakupov
Potrebujete pomoč?

Tu smo za vas.

Poiščite ustrezno kontaktno številko:

Kontaktni center Intese Sanpaolo Bank
vsak delovnik 7:00 - 21:00 in sobota 8:00 - 12:00

  • klici iz Slovenije: 080 13 18
  • klici iz tujine: 00386 5 66 61 838

Servisni center za kartično poslovanje – 24 ur

  • klici iz Slovenije: 05 66 61 256
  • klici iz tujine: 00386 5 66 61 256

Prodaja nepremičnin: 05 66 610 10

Klepet