• Na voljo ni predlogov.

Varno elektronsko poslovanje

Upoštevajte devet zlatih pravil.

Varno spletno nakupovanje

V sodelovanju z Združenjem bank slovenije (ZBS) naše stranke opozarjamo na previdno ravnanje pri opravljanju plačil ter nakupov s karticami na spletu in potrebno preverjanje spletnega prodajnega mesta.

1. Preverite spletno  prodajno  mesto  oz. trgovca,  za  kakšno  podjetje gre, kje  se  nahaja, kakšen  je  naslov  podjetja. Kot  opozarja  Slovenski  nacionalni  odzivni  center  za  kibernetsko varnost –SiCert, je veliko lažje reševati morebitne spore, če gre za podjetje v EU. Če pa podatkov o podjetju sploh ni mogoče najti, je to očiten znak za previdnost. Preverite tudi, kakšne so  izkušnje  s  posameznim  prodajnim  mestom  pri  prijateljih,  znancih,  sorodnikih oz. preverite  objave  v  povezavi  s prodajnim  mestom  oz.  trgovcem na  spletu. Če ne najdete  zapisov  na  spletu ali so na spletu  zapisi,  ki  govorijo  o  pritožbah  oziroma  zlorabah izbranega  spletnega  trgovca,  svetujemo,  da  se  za  nakup  v  tem  primeru  ne odločite.

2. Preverite kontaktne podatke prodajnega mesta, s klicem ali sporočilom, ki ga posredujete na  naslov   elektronske   pošte   podjetja   preverite   ali   sta telefonska   številka   za   pomoč uporabnikomin elektronski naslov podjetjadosegljiva in se ujemata z imenom podjetja, ki se na spletu predstavlja. Če je na voljo zgolj obrazec za sporočilo in ni na voljo nobenega drugega kontakta, bosta tudi morebitno kasnejše reševanje sporov in   komunikacija otežena.

3. Preverite domeno spletne strani, prek katere nameravate nakupovati. To storite tako, da domeno vnesete v obrazec na strani https://whois.domaintools.com/. Prejeli boste podatek, kje in kdaj je bila domena registrirana, in kateri kontaktni podatki podjetja so navedeni. Včasih lahko že na podlagi teh podatkov sklepate, da nekaj ni v redu, npr. spletna trgovina se hvali z dolgo tradicijo, domena pa je bila registrirana kakšen mesec nazaj ali pa je bil pri registraciji domene uporabljen brezplačen elektronski naslov.

4. Bodite pozorni, ali se v naslovni vrstici spletnega prodajnega mesta izpiše https (primer: https://naslov.com/), kar dokazuje, da gre za varno povezavo. V primeru varne povezave je prenos  podatkov  o  vaši  kreditni  kartici  šifriran  ter  tako  skrit  pred očmi  vsiljivcev  v  omrežju.

5. Ne nasedajte lažnim spletnim trgovinam. Preverite, če res nakupujete v spletni trgovini v EU, da vas naknadno ne bo presenetilo obvestilo carine, da vasčaka pošiljka iz Kitajske, za katero  morate plačati še  davek. Zelo  pogosto  se  tudi  zgodi,  da  v  takšnih  primerih  prejmete ponaredek, ki je zelo slabe kakovosti ali pa prejmete celo drug izdelek.

6. Vse trgovine s ponaredki, ki jih je uspel zaslediti Si-Cert, so zasnovane podobno - ponujajo izdelke priznanih  blagovnih  znamk  po  izjemno  nizkih  cenah. Vsi  artikli  so  na  zalogi,  ni  pa nobenih  podatkov  o  samem  podjetju,  ki  stoji  za  trgovino  (ime  podjetja,  naslov,  elektronski naslov).  Spletne  trgovine  s  ponaredki  vam bodo  izdelek  dejansko  poslale,  vendar  to  še  ni zagotovilo,  da  ga  boste  tudi  prejeli.  Ponaredki  so  namreč  na slovenski  carini  zaseženi  in uničeni, v nekaterih primerih pa lahko celo plačate globo oz. morate poravnati stroške uničenja. Možnosti reklamacije nimate, saj gre v veliki večini primerov za nakup pri kitajskem trgovcu, ki ni zavezan evropski potrošniški zakonodaji.

7. Zavedati  se  morate,  da  ko enkrat sprejmete dvomljivo ponudbo in  nakažete denar goljufivemu trgovcu,  ostane  zelo  malo manevrskega  prostora  za  ukrepanjein  povračilo denarja.

Zato  je  toliko  bolj  pomembno,  da  temeljito  preverite spletnega  trgovca  in  poiščete čim  več informacij, preden  nakup  opravite. Dodatne  informacije  in  napotke  za  varno  plačevanje  s karticami na spletu lahko poiščete na spletni strani https://www.varninainternetu.si/.

Potrebujete pomoč?

Tu smo za vas.

Poiščite ustrezno kontaktno številko:

Kontaktni center Intese Sanpaolo Bank
vsak delovnik 7:00 - 21:00 in sobota 8:00 - 12:00

  • klici iz Slovenije: 080 13 18
  • klici iz tujine: 00386 5 66 61 838

Servisni center za kartično poslovanje – 24 ur

  • klici iz Slovenije: 05 66 61 256
  • klici iz tujine: 00386 5 66 61 256

Prodaja nepremičnin: 05 66 610 10

Klepet