• Na voljo ni predlogov.

Varna raba kartic

Pri dvigih gotovine na bankomatu in nakupovanju na spletu ali v trgovini

Varna raba kartic

Skupaj z Združenjem bank Slovenije smo pripravili priporočila za varno uporabo plačilnih kartic. Kartica je namreč vaš denar, zato je z njo treba ravnati tako kot z gotovino in drugimi vrednimi stvarmi.

Poslovanje na prodajnih mestih

  • Pri plačevanju plačilne kartice nikoli ne izpustite iz svojega vidnega polja in nadzirajte celoten postopek plačevanja.
  • Pred vnosom osebne številke PIN oziroma pred podpisom potrdila o nakupu (POS izpisek oziroma slip) obvezno preverite ustreznost zneska plačila.
  • V postopku plačevanja na prodajnem mestu pazite, da nihče ne vidi vaše osebne številke PIN. Ko opravljate katerokoli storitev (še posebej z uporabo bančnega avtomata) pazite, da nihče ne vidi vaše osebne številke PIN, ki ste jo vtipkali in da so čakajoči za vami dovolj oddaljeni od vas. Če kdo stoji preblizu, ga prosite, naj se odmakne.
  • Bodite pozorni, da oseba, ki vam zaračunava blago ali storitev, plačilno kartico avtorizira oziroma jo potegne skozi POS terminal samo enkrat. V primeru neuspešne avtorizacije zahtevajte potrdilo o neuspešno opravljenem postopku.
  • Natančno preverite vse izpiske porabe in jih primerjajte s potrdili o nakupih. Le s primerjavo izpiska porabe s potrdilom o nakupu lahko ugotovite svojo dejansko porabo.
  • Potrdila o že opravljenih nakupih včasih vsebujejo več podatkov o plačilni kartici, zato stara potrdila uničite.
  • Na prodajnih mestih ne podpisujete potrdil o nakupu, ki niso namenjena takojšnjemu plačilu blaga ali storitve in so napisana z vnaprejšnjimi datumi ali so celo prazna.

Spletno nakupovanje

  • Na spletnih straneh ne vpisujte številke plačilne kartice povsod, kjer jo od vas zahtevajo, temveč le takrat, ko ste se že odločili za nakup in dejansko želite plačati s plačilno kartico.
  • Prek spleta plačujte le tistim ponudnikom, za katere veste, da so verodostojni, varni in imajo zagotovljene varnostne zaščite na svojih spletnih straneh.
  • Obvezno poskrbite, da bo tudi vaš računalnik dobro zaščiten pred vdori, zlorabami in zlonamerno programsko opremo.

Preberite si tudi podrobjenša priporočila, kako pred nakupom preveriti spletnega trgovca.

Uporaba bančnega avtomata

  • Med uporabo bančnega avtomata nihče ne sme videti vaše osebne številke PIN. Pri vpisovanju osebne številke PIN priporočamo, da z drugo roko zastrete tipkovnico. Če kdo stoji preblizu, ga prosite, naj se odmakne;
  • Bančne avtomate uporabljajte sami. Če jih ne znate uporabljati, ne sprejemajte pomoči mimoidočega, temveč se o uporabi raje poučite v poslovalnici Intese Sanpaolo Bank.
  • Plačilno kartico uporabljajte na tistih avtomatih, ki stojijo na obljudenem in dobro osvetljenem mestu.
  • Če na bančnem avtomatu zaznate kakršna koli odstopanja od običajnega delovanja (npr. plačilno kartico težje vložite v avtomat, na avtomatu so naprave ali stvari, ki jih običajno ni, neobičajna postavitev kamer, neobičajna reža, v katero se vlaga plačilna kartica …), vzemite plačilno kartico in zapustite bančni avtomat in uporabite drugega. O tem čim prej obvestite Inteso Sanpaolo Bank na telefonsko številko, ki je zapisana na kartici in policijo na številko 113;
  • Če so bančni avtomati nameščeni v zaprtih prostorih, do katerih lahko vstopite le skozi vrata s potegom plačilne kartice, vedite, da ob tem nikoli ni treba vtipkati osebne PIN številke. Če je na vratih naprava, ki od vas zahteva tipkanje osebne PIN številke, tega ne storite.
  • Če vam bančni avtomat ne vrne plačilne kartice (zaradi ovire, nameščene na reži za sprejem kartice), ob ali na njem pa je prilepljeno navodilo, da ponovno vtipkajte osebno PIN številko, tega ne storite. Enako velja, če vam ponoven vpis osebne številke PIN predlaga oseba, ki se nahaja v bližini in se predstavlja za bančnega delavca. V obeh primerih takoj obvestite najbližjo enoto banke ali hranilnice in policijo na 113.
  • Če vam bančni avtomat kljub odobreni storitvi ne izplača gotovine, takoj preverite stanje na svojem računu in se oglasite v najbližji poslovalnici Intese Sanpaolo Bank.

Varni na potovanju

  • Če potujete v tujino, je dobro razpolagati z več različnimi plačilnimi karticami.
  • Pred potovanjem preverite veljavnost plačilne kartice in razpoložljiv limit.
  • Plačilne kartice in gotovino hranite ločeno, na ta način v primeru kraje ne boste ob vse.
  • V gneči imejte torbico ali denarnico tesno ob sebi.
  • V hotelskih sobah ali apartmajih uporabljajte sefe za hranjenje dragocenosti, gotovine in plačilnih kartic.
  • Pri plačevanju s plačilno kartico pred podpisom ali vnosom osebne številke PIN preverite informacije na računu, POS izpisku ali POS terminalu.

Preklici, izgube, kraje

  • Zapišite si telefonsko številko, ki jo najdete na hrbtni strani plačilne kartice in na katero lahko 24 ur na dan, 365 dni na leto pokličete in takoj prijavite izgubo ali krajo plačilne kartice.
  • Prijavo preklica, izgube ali kraje opravite takoj. Le tako bo vaša plačilna kartica blokirana in s tem zmanjšane možnosti zlorabe;
  • Sum kraje plačilne kartice obvezno prijavite tudi najbližji policijski postaji. Enako storite tudi, če ste v tujini.

Druga priporočila

  • Ponovno se seznanite s splošnimi pogoji poslovanja plačilne kartice.
  • Novo plačilno kartico ob prejemu takoj podpišite, saj je veljavna le podpisana plačilna kartica. Staro, neveljavno ali preklicano plačilno kartico naj komercialist v poslovalnici banke takoj uniči. Če stare plačilne kartice ob prevzemu nove niste izročili komercialistu, le-to uničite oziroma razrežite sami na več kosov (obvezno pa prerežite čip in magnetno stezo).
  • Plačilne kartice ne hranite na soncu ali blizu drugih toplotnih virov, elektromagnetnega sevanja in drugih škodljivih vplivov oziroma virov, ker se lahko poškoduje in postane neuporabna.
  • S plačilno kartico ravnajte skrbno, imejte jo vedno pri sebi in je ne puščajte v avtu, garderobi ali kje drugje. Kadar plačujete s plačilno kartico, je nikoli ne izpustite izpred oči. V restavraciji naj natakar uporabi prenosni POS terminal ali pa ga sami pospremite do plačilnega mesta.
  • Osebno identifikacijsko številko kartice –številko PIN si takoj po prejemu zapomnite in uničite dopis, s katerim ste jo prejeli. Osebne številke PIN nikakor ne imejte zapisane nikjer skupaj s plačilno kartico, tudi doma ne.
  • Plačilna kartica je osebna, zato nihče drug z njo ne sme opravljati nobenih storitev.
  • Številka plačilne kartice in njej pripadajoči podatki so tajni in unikatni, zato jih ne povejte vsakomur, ki vas povpraša po teh podatkih.
  • Ne verjemite elektronskim, telefonskim ali drugim sporočilom, četudi navidezno prihajajo od Intese Sanpaolo Bank, s katerimi vas obveščajo o zlorabi vaše plačilne kartice in vas pozivajo, da poveste podatke o svoji plačilni kartici ali da jih vpišete v t. i. varnostne spletne obrazce. O takem dogodku nemudoma obvestite Inteso Sanpaolo Bank in z nami preverite vsebino sporočila. Intesa Sanpaolo Bank vam nikoli ne bo pošiljala elektronske pošte oz. vas klicala po telefonu in vas povpraševala o podatkih o plačilni kartici (številka kartice, veljavnost, varnostna koda na hrbtni strani ipd.).

Redno spremljajte promet na plačilni kartici prek spletne banke. Če opazite transakcije, ki jih niste opravili, nas o tem takoj obvestite.

Potrebujete pomoč?

Tu smo za vas.

Poiščite ustrezno kontaktno številko:

Kontaktni center Intese Sanpaolo Bank
vsak delovnik 7:00 - 21:00 in sobota 8:00 - 12:00

  • klici iz Slovenije: 080 13 18
  • klici iz tujine: 00386 5 66 61 838

Servisni center za kartično poslovanje – 24 ur

  • klici iz Slovenije: 05 66 61 256
  • klici iz tujine: 00386 5 66 61 256

Prodaja nepremičnin: 05 66 610 10

Klepet